Cauta:

Povestea „olarului”

Categorie: Editorial | Autor: Dorin ȘTEF | (22 septembrie 2016, 16:55)

Așa cum olarul modelează o bucată de lut ca să o transforme într-un obiect trebuincios, tot așa guvernul unei țări, prin ministerul educației, modelează generația de mâine. Roata se învârte mereu. „Olarul” trebuie mereu să fie atent la tendințe și să-i dea lutului forma potrivită. |n termeni actuali, această operație se numește „reformă”.

Din păcate, în cazul învățământului românesc, „olarul” intervine prea rar sau prea puțin, sau o face în necunoștință de cauză și obține forme hidoase.

Prima breșă în învechitul sistem educațional românesc a fost implementarea programului „Școala altfel”. Un bun prilej pentru elevi să conștientizeze faptul că școala românească trebuie să-și armonizeze programa, astfel încât materiile să corespundă cu realitățile lumii moderne. Pe lângă limba română, matematică, istorie, fizică, chimie etc. (materiile clasice și indispensabile), elevii solicită un set de lecții care să-i ajute să supraviețuiască în jungla capitalistă. Ei vor să reușească în viață,

dar nu știu cum. Ei au nevoie de modele, dar nu le găsesc. Ei vor să experimenteze diverse meserii, dar nu-i ajută nimeni.

Însă, cei mai mulți acuză că nu-i învață nimeni cum să învețe.

Cu toții vor să facă pasul de la teorie la practică.

Însă „olarul” e anchilozat și nu are reflexe necesare pentru aceste schimbări. Și-atunci, generația de mâine pleacă în viață cu un handicap. De acest defect, responsabil e „olarul”. Adică ministerul educației. Nu neapărat cel de azi, ci toate câte s-au perindat în ultimii 25 de ani.

Categoria de subiect: povestea olarului; invatamant romanesc; scoala altfel
Adaugati un comentariu: