Profesorul Iustin Talpoș: Educația nu este doar despre notele din catalog, ci despre șansa de a deschide uși spre un viitor mai luminos.
Este fundația pe care construim cunoștințe, abilități și valori care ne modelează ca indivizi și ca societate.
Din 1999 și până în 2017 am activat în domeniul educației.
Am o experiență de aproximativ 18 ani în educație, din care 16 ani am fost profesor, iar 2 ani director de școală, la Școala Gimnaziala „Lucian Blaga” din Baia Mare.
Atât din experiență profesională cât și din cea personală, de părinte, nu am putut să nu observ faptul că educația în România are multe carențe și deficiențe, iar traiectoria politică a țării are repercusiuni grave asupra acestui domeniu.
În momentul de față, educația din România se află într-o perioadă de tranziție și provocări.
Deși au fost făcute progrese în unele domenii, sistemul educațional continuă să scârțâie și să se confrunte cu numeroase dificultăți.
Printre acestea se numără:
– inegalitățile de acces la educație;
– infrastructura învechită;
– curriculumul neadaptat cerințelor actuale ale pieței muncii;
– diferențele semnificative între mediile urbane și rurale.
Unul dintre pașii importanți care ar putea duce la îmbunătățirea educației în România este modernizarea curriculumului, pentru a pune mai mult accent pe dezvoltarea abilităților practice și gândirea logică, nu doar pe memorarea unor informații teoretice.
De asemenea, reforma ar trebui să includă integrarea tehnologiei în procesul de învățământ, atât la nivelul resurselor educaționale, cât și al formării cadrelor didactice.
În plus, există o cerere tot mai mare pentru o mai bună pregătire a profesorilor, unii dintre aceștia având nevoie de instruire continuă pentru a răspunde cerințelor actuale ale educației.
În acest sens, o colaborare mai strânsă între instituțiile educaționale și sectorul privat, precum și o investiție semnificativă în formarea profesională continuă, ar putea contribui la o îmbunătățire a calității educației.
Pe de altă parte, accesul la educație rămâne o provocare majoră în zonele defavorizate. România ar putea beneficia de politici publice mai eficiente în acest sens, pentru a reduce disparitățile dintre regiuni și a oferi fiecărui copil șansa la o educație de calitate.
În concluzie, viitorul educației în România depinde în mare măsură de voința politică, de investițiile în infrastructura educațională și de implementarea unor reforme care să răspundă nevoilor reale ale elevilor, părinților și profesorilor.
Dacă aceste aspecte sunt abordate eficient, România ar putea să își îmbunătățească semnificativ sistemul educațional și să ofere tinerelor generații un start mai bun în viață și o rampă de lansare adecvată în mediul profesional.
În viitorul mandat de Senator, îmi doresc să abordez în profunzime subiectul unei reforme în educație și să propun cat mai multe modificări legislative în acest sens.
De asemenea sunt deschis să aflu și propunerile cetățenilor pentru o evoluție sănătoasă a sistemului educațional.
Puteți să îmi scrieți care ar fi propunerile dumnevoastră pentru această schimbare pozitivă a sistemului educațional.
În 1 decembrie, vă invit la vot, împreună putem să acționăm și educația să o schimbăm spre bunăstarea copiilor noștri și a întregii societăți!
Pozitia 18 pe buletinele de vot!
Cu stimă și respect,
Iustin Talpoș – Candidat la Senat din partea Partidului România în Acțiune!
CMF 11240040