Cetățenii vor beneficia de la 1 iunie 2025 de servicii publice electronice aferente înmatriculării/ radierii vehiculelor în România. Direcția Generală Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor va gestiona și administra platforma informatică privind furnizarea de servicii publice electronice pentru înmatricularea vehiculelor de ce către autoritățile competente de înmatriculare privind circulația pe drumurile publice.
Platforma informatică va fi operaționalizată, etapizat, iar informațiile și documentele necesare declarării în vederea înscrierii/radierii unui vehicul din evidențele fiscale vor fi puse la dispoziția organelor fiscale înrolate în sistemul PatrimVen, sub forma unor fișiere informatice doar în cazul operațiunilor solicitate prin intermediul platformei de către utilizatori autentificați în cadrul acesteia.
Datele necesare înscrierii/radierii unui vehicul din evidențele fiscale vor fi transmise la nivel local, organelor fiscale prin intermediul sistemului informatic PatrimVen, precum și cele pentru efectuarea demersurilor necesare înrolării în cadrul sistemului informatic, după caz, astfel încât să existe posibilitatea de a accesa datele anterior menționate.
Platforma informatică PatrimVen produce efecte doar în cazul operațiunilor efectuate prin intermediul platformei electronice și numai în cazul celor solicitate de către utilizatori ai căror domiciliu/sediu se află pe în raza de competență a unui organ fiscal local înrolat în sistem, fără a aduce atingere procedurilor stabilite în baza prevederilor Legii nr.227/2015, privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Toate cele 76 de unități administrativ-teritoriale din județul nostru au fost informate despre operaționalizarea sistemului PatrimVen, respectiv documentația tehnică și procedurile aferente fluxului operațional, dar și demersurile care trebuie efectuate la nivelul organului fiscal pentru remedierea unor disfuncționalități tehnice apărute la transferul datelor.