Inspectorii Oficiului pentru Protecția Consumatorului (OPC) au declanșat o serie de controale la magazinele Lidl din Maramureș. Au dezvăluit o serie de nereguli grave, printre care și practici de „furt la cântar”. Au scos la iveală un întreg lanț de abateri, subliniind încă o dată importanța respectării legilor în domeniul comerțului.
Descoperiri îngrijorătoare
În urma inspecțiilor amănunțite, echipele de control au identificat o serie de probleme serioase care ridică semne de întrebare cu privire la standardele de calitate și siguranță alimentară. Printre cele mai grave abateri s-au numărat comercializarea produselor cu diferențe de gramaj față de cele menționate pe ambalaj, lipsa mențiunilor referitoare la ingredientele produselor și la valoarea nutriționale și condiții de depozitare necorespunzătoare.
„Ciupitul la cântar” – o practică inacceptabilă
Unul dintre cele mai șocante aspecte dezvăluite în cadrul inspecțiilor a fost practica de „ciupit la cântar”. Acest fenomen este denumit de către unii inspectorii ca o formă de „furt la cântar”. Printre alte abateri se numără și nerespectarea regimului promoțiilor, condiții de depozitare și igienă necorespunzătoare, precum și folosirea unor echipamente în stare precară.
Reacția ANPC și măsurile luate
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a condamnat ferm practicile nereglementate și a subliniat importanța respectării legii pentru protecția consumatorilor. În urma acestor dezvăluiri, s-au aplicat sancțiuni severe în valoare de sute de mii de lei. Unele produse au fost retrase definitiv sau temporar de pe piață până la remedierea deficiențelor.
Îndemn la responsabilitate
Incidentul de la Lidl Maramureș ar trebui să servească ca o avertizare pentru toți operatorii din domeniul comerțului. Respectarea legilor și standardelor de calitate este esențială pentru a asigura siguranța și încrederea consumatorilor. Acest caz ar trebui să fie un impuls pentru o mai mare transparență și responsabilitate în ceea ce privește practicile comerciale și siguranța alimentară.
Infomm