4.7 C
Baia Mare
joi, noiembrie 20, 2025
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Avertisment dur din Maramureșul Istoric: linia feroviară Salva–Vișeu–Sighet riscă să fie închisă. Senatorul Sorin Vlașin cere intervenție urgentă

Recomandarea editorului

Maramureșul Istoric se confruntă din nou cu pericolul izolării feroviare. Senatorul PSD Sorin Vlașin atenționează că singura cale ferată care leagă zona de Transilvania — ruta Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației — ar putea fi închisă de la începutul anului viitor, o situație care complică atât mobilitatea oamenilor, cât și perspectivele economice și turistice ale întregii regiuni.

 

Problemele sunt recurente. Secția, construită pe un relief montan dificil, are pante, poduri, viaducte și tuneluri care limitează folosirea materialului rulant modern. Lipsa investițiilor în modernizare duce la defecțiuni frecvente. Cel mai recent incident a avut loc în această lună, când trenul Interregio 1641 București–Sighet s-a oprit la Vișeu de Jos, cu peste șapte ore întârziere, fără să ajungă la destinație.

Autoritățile discută acum despre înlocuirea trenurilor cu autobuze pe toată ruta — o soluție pe care senatorul o respinge, considerând-o neconfortabilă și neadecvată nevoilor oamenilor. El amintește că anul trecut aceeași linie a fost salvată în ultimul moment prin intervenția Ministerului Transporturilor.

 

Vlașin solicită din nou sprijinul ministrului Ciprian-Constantin Șerban, susținând că acesta este conștient de gravitatea situației și că așteaptă un răspuns concret pentru a evita prăbușirea transportului feroviar în nordul țării.

Declarația senatorului Sorin Vlașin :

„Sighetu Marmației și Maramureșul Istoric se confruntă de ani buni, cu o problemă gravă, care se tot acutizează și riscă să ne izoleze, având un impact semnificativ asupra mobilității cetățenilor dar și a dezvoltării economice și turistice a zonei: transportul feroviar.

Calea ferată Salva (județul Bistrița Năsăud) – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației (județul Maramureș), singura legătură feroviara dintre Maramureșul Istorc și Transilvania, riscă din nou să fie închisă de la începutul anului viitor.

 

Această secție este una veche, prezintă un relief montan dificil, cu pante și numeroase poduri, viaducte și tuneluri, care nu permit utilizarea în regim de operare cu călători a materialului rulant de tip automotor sau a locomotivelor de manevră. Deocamdată nu sunt demarate lucrări de modernizare a acestei secții, care să permită circulația în regim normal, fără restricții, iar în condițiile actuale, există numeroase defecțiuni. Cel mai recent exemplu este cel de la mijlocul acestei luni, când trenul Interregio 1641 operat de CFR Călători, a plecat din București și nu a mai ajuns la destinație-Sighetu Marmației, fiind oprit la 57 km de stația CF Sighetu Marmației, la Vișeul de Jos, unde ajunsese cu o întârziere de peste șapte ore.

 

Acum se discută despre transportul călătorilor pe ruta Salva – Vișeul de Jos – Sighetul Marmației cu autobuzele, în loc de trenuri, ceea ce ar crea un disconfort foarte mare pentru călători. Anul trecut, această rută era din nou în pericol să fie închisă, însă, datorită sprijinului Ministerului Transporturilor am reușit să evităm acest lucru.

 

Am cerut din nou sprijinul domnului Ciprian-Constantin Șerban, Ministru al Transporturilor și Infrastructurii, care înțelege gravitatea acestei probleme și sunt convins că ne va sprijini cu tot ceea ce poate”.

- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Publicitate -

Ultimele știri